top of page

SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST (ESG)

Jsme společnost, která si zakládá na spokojenosti zákazníků a kladných referencích od našich klientů. Pomáháme našim zákazníkům zhmotnit jejich vizi, jak prezentovat své produkty, a nabízíme jim jedinečně ucelený balíček služeb „na klíč“. Odpovědnost a udržitelnost pro nás nejsou jen slova – jsou nedílnou součástí našeho podnikání. Podporujeme naše zaměstnance, účastníme se celospolečenských aktivit a podnikáme kroky k ochraně životního prostředí. Řešení těchto témat je vysokou prioritou, a proto vyžaduje pragmatický přístup, tedy ne skrze prázdné sliby na papíře, ale s plným nasazením odpovědnosti vůči přírodě, vůči zákazníkům a v neposlední řadě vůči sobě samým, potažmo vůči našim zaměstnancům.

Společenskou odpovědnost chápeme jako přístup naší společnosti k těmto třem základním tématům: péče o životní prostředí (environment), péče o zaměstnance (social) a péče o klienty, etické a transparentní chování (governance).

 

V oblasti péče o životní prostředí

Snažíme se dlouhodobě mírnit náš dopad na životní prostředí tím, že neustále hledáme příležitosti, kde můžeme využít ekologičtější řešení. 

V první řadě jsme hrdými držiteli certifikace managementu kvality (ISO 9001), jejímž auditem každoročně procházíme s nejlepším hodnocením. Řízení tohoto systému jsme zajistili v několika oblastech naší společnosti, včetně manažera kvality, interních předpisů a strategického plánování. Všechny potřebné procesy jsou udržovány na vysoké úrovni s důkladnými interními směrnicemi a pracovními postupy, které pravidelně aktualizujeme a upravujeme. Naše provozy ve všech našich budovách (administrativa, výroba, logistika a skladování) drží krok s nejvyššími ekologickými standardy současnosti. Recyklujeme odpad a zbytky materiálů (plasty, papír, kovy, sklo a organický odpad), ekologicky likvidujeme elektronický odpad a pečlivě tento odpad třídíme pomocí velkoobjemových kontejnerů.

Obecně se snažíme využívat co nejvíce materiálu. Případné zbytky desek jsou tříděny a likvidovány prostřednictvím certifikovaných firem podle druhu odpadu. Tyto záležitosti jsou zakotveny v našich interních předpisech: Směrnice: Q2 P5-04 Ochrana životního prostředí a Pracovní postup: Q3 A-27 Nakládání s odpady. Jsme také hrdí na to, že jsme členy republikového recyklačního programu EKO-KOM, který zajišťuje kombinované plnění povinností zpětného odběru a využití odpadů z obalů.

Co se týče technologické přípravy zakázek, řešíme úsporu materiálu a využití ekologické výroby P4-02 Technologická příprava výrobku. Pro výrobu elektřiny využíváme energii z vlastní fotovoltaiky a jako část firemního vozového parku využíváme elektromobilitu.

 

V oblasti péče o zaměstnance

Najímat lidi je jedna věc, udržet si je druhá. Naším cílem je být vyhledávaným a preferovaným zaměstnavatelem, neboť zaměstnanci mají pro naši společnost cenu zlata. To znamená, že loajalita a spokojenost zaměstnanců je u nás na prvním místě. 

Zavázali jsme se ke vzdělávání a osobnímu rozvoji každého zaměstnance. V rámci tohoto rozvoje organizujeme interní i externí školení, která zvyšují znalosti a odbornost našich zaměstnanců a zároveň jim dodávají větší sebevědomí k úspěchu ve své práci. Je běžné, že zaměstnanci v důsledku tohoto profesního rozvoje plní další role ve společnosti nebo postupují do manažerských pozic. O zaměstnance je postaráno od náboru přes on-boarding, kde je každému přidělen mentor, který je provede počátečními dny školení a zaměstnání. Na konci zkušební doby probíhá hodnotící schůzka a na konci kalendářního roku velký hodnotící pohovor, kde si přímý nadřízený i zaměstnanec poskytují vzájemně zpětnou vazbu a stanovují cíle pro nadcházející období.

Umožňujeme a podporujeme flexibilní a hybridní formy práce, čímž se snažíme vyvážit osobní a pracovní život našich zaměstnanců. To je zvláště užitečné pro vytvoření rovného pracovního místa, kde muži a ženy mohou upřednostňovat svou rodinu i práci. Pomáháme hradit letní tábory pro děti našich zaměstnanců a pořádáme společné teambuildingové akce a setkání pro rodiny s dětmi (Mikuláš, vánoční besídky, večírky na závěr školního roku atp.). 

Vytváříme rovné příležitosti pro muže a ženy a stejně tak je i odměňujeme. Sociální udržitelnost spatřujeme v našem spravedlivém a rovném přístupu ke všem partnerům, zaměstnancům a také v aktivním zapojení do společensky prospěšných aktivit. Jsme transparentní a odpovědná společnost zaměřená na udržitelné podnikání. Rozmanitost u nás není prázdný pojem.

 

V oblasti péče o klienty

Governance (správa) je pojem pro aktivity, pomocí kterých ctíme přání vlastníků nebo jiných zájmových skupin (stakeholderů). Vytváří vrstvu mezi vlastníky a vedením organizace a zajišťuje ochranu zájmů vlastníků. Řádně prováděná správa zvyšuje míru ochrany investic vlastníka a plnění zákonných povinností. Dobrým plánovaním a strategickým přístupem může správa pomoci stanovit cíle a interní předpisy a nastavit pravidla etického a transparentního chování zejména směrem k péči o zákazníky.

„Jsme spolehlivým partnerem, který vám pomůže zhmotnit a naplnit vaše představy.“ To je naším posláním. Spolupráci s klienty rádi popisujeme následujícími pojmy:

  • My: týmová práce napříč celou holdingovou skupinou zajišťuje největší šanci na úspěch.

  • Mistrovství/um: naším cílem je být nejlepší v tom, co děláme. Motto naší společnosti je: jednou a dobře (Uni-Bon).

  • Bezúhonnost: dodržujeme své slovo a zachováváme spravedlnost ve všech našich vztazích.

  • Autonomie: přebíráme plnou odpovědnost za zadání a úkoly, které nám svěřujete.
     

Naše firemní hodnoty jsou četné. Jsme hrdí na to, že se můžeme pochlubit širokou škálou služeb, které můžeme zákazníkům nabídnout. Hledáme pro klienta ideální cestu a řešení. Zaručujeme zodpovědnost, kvalitu, flexibilitu, spolehlivost, rychlost řešení, rychlou výrobu a orientaci na potřeby zákazníka – to vše na základě naší 30leté praxe a zkušeností.

Pokud jde o etiku, je pro nás zásadní dodržování českých a mezinárodně uznávaných standardů pro odpovědné chování, udržitelnost, férovost, etické chování a reporting. Máme Desatero základních etických pravidel a zavazujeme se dodržovat Pravidla etického chování prostřednictvím Etického kodexu. Máme také program diverzity dodavatelů, kde vybíráme špičkové dodavatele pro každou komoditu a každoročně je hodnotíme; tyto jsou vedeny v databázi dodavatelů (Pokyn P4-03 Nákup).

 

V roce 2023 vešel v účinnost zákon o ochraně oznamovatelů a zároveň přišla směrnice CSRD, která určuje standardy ESG pro udržitelný rozvoj podniků. Může se zdát, že jde dvě odlišné normy, ale opak je pravdou, navzájem se doplňují. Správně zavedený whistleblowing hraje zásadní roli při odhalování rizik, které ohrožují zásady ESG. Zákon o ochraně oznamovatelů (whistleblowing) přinesl tzv. “ochranu oznamovatelů”, která zajišťuje možnost bezpečně upozornit na nekalé jednání v rámci firem, ať už se jedná o trestnou činnost, problémy na pracovišti, netransparentnost, neetické řízení společnosti nebo poškozování životního prostředí. Whistleblowing tedy výrazně napomáhá snižovat rizika v jednotlivých oblastech ESG. Dává všem zainteresovaným stranám (zaměstnanci, dodavatelé atp.) do rukou nástroj (vnitřní oznamovací systém neboli whistleblowingová platforma), který jim umožní se zapojit a účastnit se udržitelného rozvoje společnosti bez obav z odvety. To podporuje etické chování, odpovědné řízení firem a kulturu transparentnosti.

Jsme součástí skupiny UNiBON Holding, která znamená stabilitu a kompetence v poskytování jedinečných řešení na míru v oblasti POP a POS pro naše klienty. Naší prioritou je udržitelná ziskovost, která nám umožní zůstat našim klientům dlouhodobě spolehlivým partnerem i v dynamicky se měnící době. Naše zkušenosti v kombinaci s naší profesionalitou tvoří pevnou a bezpečnou základnu. Poskytujeme produkty a služby šité na míru našim klientům a chceme, aby každý z těchto produktů splňoval vysoký standard z hlediska kvality řemeslného zpracování a použitého designu.

bottom of page